Backgrounds & Heart Backgrounds
-->

Wednesday, 8 February 2012

rinduuuu

Dulu aq selalu tertanye2 , cmne rase bila kehilangan insan yang TERcinta dalam keluarga kite . . sekarang aQ da ade jawpan yae . . ermm tak terkate . . mang sedih . . sedih tahap gabannn . . tiap mase aQ asyik TERingat an arwahh . . tiap kaLI bace al-Quran n yassin , pasti air mate ku meleleh . . sebakk sangattt . . 

. . . . . . . . . . . . . . .  

tak sangka sekelit mate , aQ kehilangan makk . . masih TERlalu awal makk tinggal an kami . . aQ rase dunia nie tidakk adil !!
ermmm qada n qadar . . nak tak nak , aq kena terima jgakk . . !! satu mase nnty aq jugakk bakal mengikut jejak mak . . yang id0p pasti akan mati jugakk . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . 

rindu yae kat arwah tak terkate . . hanye tangisan menemani aq malam2 . . ya Allah , aq TERlalu merindui ibu ku . . izinkan aq menatap wajah yae sekali lagi . . izinkan aq memeluk ibu ku . . aq rindu sangat2 . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . 

sedey tak terkata , aq adalah ahli keluarga yang terakhir diberi tahu pasal kenazakan makk . . seminggu dikuliah , aq tak dapat f0cus pada claz . . tiap saat memikirkan makk . . sampai aq terpikir mahu berhenti belajar nak jage makkk . . sampai demam aq memikirkannya . . aq rase menyesal sangat tinggal an mak sorang2 kat uma sbb dapat sambung belajar , nasib baek dekat jerkk . . sebulan jerkk aq tinggal an . . sebulan makkkk , sebulan jekkkk . . tapi makk tinggalka aq untuk selama2 yae dan xkan kembali lagi . . dalam sebulan t0o dua kali jerkk aq blek . . aq balek minggu pertama , makk baek2 lagi . . mak nampak sihat , tapi dalam siapa tahu ?? aq ingat lagi , minggu ke 3 aq baLek . . mood mak dah berubah . . mak selalu marah2 , ape aq buat sume tak betul . . sampai aq gaduhh dengan makk . . aq ank durhaka !! sangg0p aq marahh mak yang tgh saket t0o . . mak ampunkan akak !!


. . . . . . . . . . . . . . 


tanggal 08/08/2011 , jam 4.25pm 
pergi yea makk untuk selama2 yae , xkan kembali lg . . hampir 6bulan mak meninggalkan kami . . macam tak percaya jerkk . . rase macam baru semalam mak pergii . . ermmm terbayang2 lagi saat embusan nafas mak buat kali terakhir yae . . cukup terseksa mak di saat itu . . aq beruntung kerna aq masih sempat bersama makk buat kali terakhir yae . . tapi aq sedey kerna kehilangan mak . . makkkk . . kakak rindu makkkk . . masih terbayang lagi saat aq mandikan jenazah makk , kapankan mak . . makkkkkk . . jasad makk kerass sangat . . makkkkk . . 
jam 9.00pm , mak selamat dikebumikan . . abg fizd , dekram n abg mie hantar mak ke liang lahad . . makkkkkkkkkk . . 


. . . . . . . 


. . makkk , kakak rindu makkkk . . kakak nakkk makkk . . kakak banyak masalahh . . kakak ta tahu nak cite kat sape . . makkkkkk . . . kakakk nakk g kattt makkkk . . makkkkk . . 


. . . . . . . . . . . . 

mak meninggal kerana  menghidap kanser pangkal rahim , merebak ke ovari , n usus . . kedua2 0vari mak pecah . . kali pertama mak operate 09/09/2009 , di HTAA . . kali kedua mak operate pada 12/02/2011 , HosHas . . mak meninggal pada 08/08/2011 sebab kanser mak dah merebak ke hati . . d0c ckap kanser mak dah ta boley buat ape2 dah , tunggu mase jerkkk . . 
Allah sayang mak . .  makk banyak hidup menderita sepanjang hayat nya . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . .


Al-Fatihah utk arwah mak.. 

“Ya Allah kau ampunkan la dosa ibuku, kau jauhkan lah ibuku dari seksaan kubur dan azab api neraka, Ya Allah kau tempatkan lah ia di kalangan org2 beriman dan masukkan lah ibuku ke dalam syurga firdaus..”amin 

“Ya Allah...kau ampunkan la dosa-dosa kami..sesungguhnya kami byk melakukan dosa terhadap ibu bapaku..Ya Allah kau ampunkan la dosa ibu bapaku..Ya Allah kau jauhkan lah kami dari seksaan kubur dan azab api neraka, kau masukkan lah kami ke dalam syurga firdaus.. Ya Allah kau jadikan la kami ank2 yang soleh n solehah..” amin

5 comments:

  1. sabar k.
    awk kna kuat,
    skrang awk bkn sorang2 lg,
    ada tempat untuk awk kongsi semua masalah awk.

    ReplyDelete
  2. akak...dee pn rindu kt mak gak...dee bersyukur sgt mak sempat jge dee masa dee dlm pantang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikkk bile ko komen ?? tak perasan pulak aku . .

      Delete

my pwen