Backgrounds & Heart Backgrounds
-->

Sunday, 12 February 2012

hAnYa DiRiMu



Mencintaimu, selama kubernafas
Seindah cahaya pagi terangi hidupku

Memilikimu, akupun percaya
Kasih yang telah kau beri
Membuka mataku

Dan tuk pertama kali kusadar kau cintaku

Kutakkan bisa melakukan semua tanpa
Dirimu di sisiku, Kau yang menggenggam hatiku
Takkan sanggup melewati waktu tanpamu,
Karna hanya dirimu yang mengerti

Peluk diriku
Hapuskan luka
Kutak pernah berubah karna ku memilihmu

sEsAaT kAu hAdiR



Engkau datang
Ketika aku jatuh bangun dan jatuh
Dalam langkah menyusuri kehidupanku yang kelam
Dan hampir-hampirku tak dapat melangkah lagi

Dirimu hadir
Bagaikan sinar menerangi jalanku
Kau tunjukkan arah mana yang kini harus kutempuh
Agar ku tak sesat lagi seperti dulu

Bersama bayanganmu kasih
Seakan-akan ku terjaga dari mimpi-mimpi
Dari kehidupan yang semu dan melenakanku
Membuat ku terlupa akan segala-galanya

Hari ini hari ini
Aku mencoba berdiri dan melangkah lagi
Bila esok sinar mentari pagi kan bersinar lagi
Aku kan menuju cita-cita yang pasti

Wednesday, 8 February 2012

rinduuuu

Dulu aq selalu tertanye2 , cmne rase bila kehilangan insan yang TERcinta dalam keluarga kite . . sekarang aQ da ade jawpan yae . . ermm tak terkate . . mang sedih . . sedih tahap gabannn . . tiap mase aQ asyik TERingat an arwahh . . tiap kaLI bace al-Quran n yassin , pasti air mate ku meleleh . . sebakk sangattt . . 

. . . . . . . . . . . . . . .  

tak sangka sekelit mate , aQ kehilangan makk . . masih TERlalu awal makk tinggal an kami . . aQ rase dunia nie tidakk adil !!
ermmm qada n qadar . . nak tak nak , aq kena terima jgakk . . !! satu mase nnty aq jugakk bakal mengikut jejak mak . . yang id0p pasti akan mati jugakk . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . 

rindu yae kat arwah tak terkate . . hanye tangisan menemani aq malam2 . . ya Allah , aq TERlalu merindui ibu ku . . izinkan aq menatap wajah yae sekali lagi . . izinkan aq memeluk ibu ku . . aq rindu sangat2 . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . 

sedey tak terkata , aq adalah ahli keluarga yang terakhir diberi tahu pasal kenazakan makk . . seminggu dikuliah , aq tak dapat f0cus pada claz . . tiap saat memikirkan makk . . sampai aq terpikir mahu berhenti belajar nak jage makkk . . sampai demam aq memikirkannya . . aq rase menyesal sangat tinggal an mak sorang2 kat uma sbb dapat sambung belajar , nasib baek dekat jerkk . . sebulan jerkk aq tinggal an . . sebulan makkkk , sebulan jekkkk . . tapi makk tinggalka aq untuk selama2 yae dan xkan kembali lagi . . dalam sebulan t0o dua kali jerkk aq blek . . aq balek minggu pertama , makk baek2 lagi . . mak nampak sihat , tapi dalam siapa tahu ?? aq ingat lagi , minggu ke 3 aq baLek . . mood mak dah berubah . . mak selalu marah2 , ape aq buat sume tak betul . . sampai aq gaduhh dengan makk . . aq ank durhaka !! sangg0p aq marahh mak yang tgh saket t0o . . mak ampunkan akak !!


. . . . . . . . . . . . . . 


tanggal 08/08/2011 , jam 4.25pm 
pergi yea makk untuk selama2 yae , xkan kembali lg . . hampir 6bulan mak meninggalkan kami . . macam tak percaya jerkk . . rase macam baru semalam mak pergii . . ermmm terbayang2 lagi saat embusan nafas mak buat kali terakhir yae . . cukup terseksa mak di saat itu . . aq beruntung kerna aq masih sempat bersama makk buat kali terakhir yae . . tapi aq sedey kerna kehilangan mak . . makkkk . . kakak rindu makkkk . . masih terbayang lagi saat aq mandikan jenazah makk , kapankan mak . . makkkkkk . . jasad makk kerass sangat . . makkkkk . . 
jam 9.00pm , mak selamat dikebumikan . . abg fizd , dekram n abg mie hantar mak ke liang lahad . . makkkkkkkkkk . . 


. . . . . . . 


. . makkk , kakak rindu makkkk . . kakak nakkk makkk . . kakak banyak masalahh . . kakak ta tahu nak cite kat sape . . makkkkkk . . . kakakk nakk g kattt makkkk . . makkkkk . . 


. . . . . . . . . . . . 

mak meninggal kerana  menghidap kanser pangkal rahim , merebak ke ovari , n usus . . kedua2 0vari mak pecah . . kali pertama mak operate 09/09/2009 , di HTAA . . kali kedua mak operate pada 12/02/2011 , HosHas . . mak meninggal pada 08/08/2011 sebab kanser mak dah merebak ke hati . . d0c ckap kanser mak dah ta boley buat ape2 dah , tunggu mase jerkkk . . 
Allah sayang mak . .  makk banyak hidup menderita sepanjang hayat nya . . 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . .


Al-Fatihah utk arwah mak.. 

“Ya Allah kau ampunkan la dosa ibuku, kau jauhkan lah ibuku dari seksaan kubur dan azab api neraka, Ya Allah kau tempatkan lah ia di kalangan org2 beriman dan masukkan lah ibuku ke dalam syurga firdaus..”amin 

“Ya Allah...kau ampunkan la dosa-dosa kami..sesungguhnya kami byk melakukan dosa terhadap ibu bapaku..Ya Allah kau ampunkan la dosa ibu bapaku..Ya Allah kau jauhkan lah kami dari seksaan kubur dan azab api neraka, kau masukkan lah kami ke dalam syurga firdaus.. Ya Allah kau jadikan la kami ank2 yang soleh n solehah..” amin

Saturday, 4 February 2012

rayuan rindu - raihan


rayuan rindu - raihan 

Hatiku merayu rindu
Kasihku pada-Mu syahdu
Munajat hamba padamu
Mengharap kasih sayang-Mu

Carilah ilmu mengenal Allah
Tanamkan takut neraka Allah
Semaikan harap syurga Allah
Carilah keredhaan Allah

Rinduku ya Rasullullah
Padamu ya Habiballah
Engkaulah buah hatiku
Engkaulah kekasih Allah

Alangkah indah peribadimu
Tidak tergambar mulia akhlakmu
engkaulah rasul pilihan Allah
Bawa rahmat seluruh alam

My heart is loving You
My heart is juat for You
Knowing You... Allah
I will try ti get close to You

Let us find the way to know our God
Feel the tortures of hell's fire
Think of pleasures of paradise
Find the way to get Allah's love

Hatiku merayu rindu
Kasihku pada-Mu syahdu
Bertemu Allah yang Esa
Menjadi idaman kalbu

Wednesday, 1 February 2012

nAjWa Lat!f

Suatu hari Najwa Latif berpindah ke sekolah baru....


Cikgu: selamat berkenalan....
Najwa: kita Berkenalan hanya dalam laman muka buku.... :)
Cikgu: sat gi cikgu hantar kau dekat guru besar baru tau...
Najwa: Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu ooohh uwouwouwo :P
Cikgu: cikgu sakit hati dah ni =="
Najwa: hati ku rasa sesuatu :P
Cikgu : sebelom kamu balik, datang jumpa saya kat office..
Najwa : Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Cikgu: atau kamu nak saya hantar kamu dekat guru besar? >:(
Najwa: Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu :)
Cikgu: cikgu rasa kamu ni dah tak betol..
Najwa: Oh oh benarkah rasa itu...
Cikgu : ingat taw.. sebelum balik nanti kamu datang office jumpa saya!!
Najwa : bagaimana harus bersua...ku rasa gementar tapi bahagia
Cikgu : memang kalau dah ade peluang nak rotan je kamu ni...
Najwa : perlukah kita cari peluang pertama..
Cikgu : saya dah agak hang ni bermasalah..
Latif : walaupun kita tak pernah berjumpaa..... ooohh uwouwouwo\
Cikgu: otak saya dah sarat dengan macam2 masalah.. Kamu ni buat...
Najwa: Banyak persoalan yang berada di minda =P
Pelajar lain menyampuk: cikgu ni banyak tanya la...
Najwa : Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Cikgu disiplin : cikgu jom pegi lunch dengan saya kejap lagi
Cikgu: Argh, tak nak, nak settle kes najwa ni
Najwa : Otak kata jangan hati pula kata ya =)
cikgu: tak menentu saya di buatnya..
Najwa : Hidup tak menentu adakah ini cinta......
Cikgu : konfius!!!
Najwa : banyak soalan banyak juga jawapannya
Pelajar lain : kalau ikut hati,cikgu kami memang nak bunuh hang ni adoiii
Najwa : kata hati dan rasa tak dibiar saja..
Cikgu Disiplin : masuk bilik saya nak jalankan operasi merotan ni...
Najwa : setiap yg berlaku ada kebaikannya,harus pejam mata dan cuba apa saja...
Cikgu Disiplin : kamu pandang muka saya..
Najwa : Pabila kau renung tajam tajam mata aku
Cikgu Disiplin : cikgu, kau rasa kita nak report kat encik latif ke..
Cikgu : aku rasa...
Najwa : Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Cikgu : Najwa! Ape semuanya ni?
Najwa : Oh oh ini cinta remajaku.. :P
Cikgu : cinta? Dengar baik2 kata-kata cikgu ni...
Najwa : Dan pabila kau katakan kau suka aku... ^^,
Cikgu Disiplin : sudah., Diam!!
Najwa : Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju...
Cikgu Disiplin : Cikgu! cinta apa yang dia merepek ni?
Cikgu : Oh oh itulah cinta yang satu XP
Cikgu Disiplin , Cikgu , Najwa : Cinta di muka bukuu.... 


my pwen